Valorant 3.0 yama notları yayınlandı

Yayınlama: 23.06.2021 11:01:00 Güncelleme: 23.06.2021 11:26:54

Valorant 3. bölüm 1. kısım yenilikleri

Bu yamada çok fazla değişiklik olsa da bu değişikliklerin çoğu oyunun iki kritik bileşenini iyileştirmeye odaklandı: isabetli silah çatışmalarının önemini arttırmak ve taktiksel serbestliği genişletmek.

Valorant yaması ile gelen yeni ajan KAY/O

Yeni Valorant ajanı KAY/O'nun özelliklerine bakacak olursak, rakip ajanlar tarafından kullanılan özel yetenekleri sindirdiğini, kör etme ve havaya uçurma gibi özelliklerinin olduğunu görüyoruz. Riot Games bu ajans için "Radyantları etkisiz hale getirmek için üretilmiş bir savaş makinesi" ifadelerini kullandı.

Ajan KAY/O tanıtım videosu


Valorant bu büyük güncellemeyle önemli hataları giderdi. Ajanlara, çeşitli silahlara nerf ve önemli bufflar geldi. Gelin hep birlikte aşağıdaki güncelleme notlarını incelleyelim.

Tüm Ajanlar
  • İmza yeteneklerde artık her turda minimum bir yetenek yükünüz olacak; eskiden her turda gelen yükler birikiyordu.
  • Mesela bir turda iki tane imza yetenek yükünüz varsa ve turun sonunda yüklerden sadece bir tane kaldıysa, bir sonraki turda yük kazanmayacaksınız.
  • Bekleme süresinden kazanılan yükler artık her zaman geçici olacak.
  • Tüm kör edici bombaların geçme aşamasında herkes görüşünü daha hızlı geri kazanacak.

Astra
Nova Darbesi
Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
Çekim Alanı
Bekleme süresi arttı: 12 >>> 25
Yıldızlar/Astral Yolcu
Yıldızlar artık satın alma evresinde yerleştirildiğinde etkinleşmeden duracak.
Bariyerler kalktıktan 1,4 saniye sonra yıldızlar etkinleşecek ve kullanılabilir hale gelecek.
Saldıranlar tarafındayken Astra Astral Yolcu halindeyse artık Spike’ın yerini görebilecek.
Bu animasyon şeklinde olmadığı için Spike’ın durumuyla ilgili ek bilgi vermeyecek.
Geri almanın bekleme süresi arttı: 8 >>> 15
İmza yeteneğine verilen yük sayısı azaldı: 2 >>> 1
Yıldızların bedeli azaldı: 200 >>> 150

Breach
Göz Kamaştıran
Toplam yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
Bedeli arttı: 200 >>> 250
Atış hızı azaldı: 2500 >>> 2000
Fay Hattı
Tam yüklenme süresi azaldı: 1,5 >>> 1 saniye
Genişliği arttı: 600 >>> 750
Yeteneğin hazırlanma süresi azaldı: 1,3 >>> 1
Sarsılmanın etki süresi arttı: 3 >>> 3,5
Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1 >>> 0,7
Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Artçı Sarsıntı
Artık üç kere patlıyor ve her patlama sabit şekilde 60 hasar veriyor. Patlamaların arasında 0,6 saniye zaman bulunuyor.
Patlama çapı arttı: 260 >>> 300
Yeteneği kullandıktan sonra bırakma süresi azaldı: 1,1 >>> 0,9 saniye
Bedeli arttı: 100 >>> 200
Zelzele
Tüm patlamaların genişliği 2300 oldu. Eskiden sadece son patlamanın genişliği 2300’dü.

Brimstone
Yakıcı
Bedeli arttı: 200 >>> 250

Cypher
Nöron Hırsızı
Gereken ulti puanı azaldı: 7 >>> 6

Jett
Jett artık Cypher’ın tuzaklarından geçemiyor.
Hafile
Bedeli arttı: 100 >>> 150
Rüzgar Gibi
Artık Cypher’ın Bubi Tuzaklarını kırmıyor.
Duman Bulutu
Bedeli arttı: 100 >>> 200
Keskin Fırtına
Gereken ulti puanı arttı: 6 >>> 7

Killjoy
Alarm Botu
Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 7 >>> 20
Taret
Yerden aldıktan sonraki bekleme süresi arttı: 10 >>> 20

Omen
Paranoya
Bedeli azaldı: 400 >>> 300
Karanlık Örtü
Verilen imza yeteneği yükü azaldı: 2 >>> 1
Omen artık ikinci dumanını 100 kredi karşılığında satın almak zorunda.
Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Gizli Adım
Bedeli arttı: 100 >>> 150

Phoneix
Falso
Bedeli arttı: 200 >>> 250

Raze
Model üzerinde ince düzenlemeler yapıldı.
Bombot
Bedeli arttı: 200 >>> 400
Nefes Kesen
Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8

Reyna
Kem Göz
Bedeli arttı 200 >>> 250

Sage
Yavaşlatan Küre
Bedeli arttı 100 >>> 200
Bariyer Küresi
Bedeli arttı 300 >>> 400
Diriliş
Gereken ulti puanı arttı 7 >>> 8

Skye
Av Peşinde
Görüş çapı arttı: 1750 >>> 2250
Maksimum sarsılma süresi arttı: 3 >>> 4
Bedeli arttı: 200 >>> 250
Kılavuz Işık
Yük sayısı azaldı: 3 >>> 2
Artık yükler 40 saniyelik bekleme süresi dolunca yenilenecek.
Skye’ın artık kör etmek için yeteneği tekrar kuşanması gerekmeyecek.
Kılavuz Işık’ın kuşu artık serbest uçuştayken daha dar köşelerden geçebilecek ve yönlendirmeye karşı daha iyi tepki verecek.
Kullanıldığında ses zayıflatma oranı azaldı: 3250 >>> 1250
Yük bedeli arttı: 100 >>> 250

Sova
Şok Oku
Bedeli arttı 100 >>> 150
Keşif Oku
Bekleme süresi arttı: 35 >>> 40
Baykuş Dron
Bedeli Arttı 300 >>> 400
Avcı’nın Hiddeti
Gereken ulti puanı arttı: 7 >>> 8

Viper
Asit Havuzu
Etki süresi azaldı: 8 >>> 6.5
Viper’ın Asit Havuzu’nun dış hattı daha hızlı oluşarak etki süresi boyunca havuzun içinde duran düşmanlar için öldürücü olacağını garantileyecek.
Bedeli arttı 100 >>> 200

Yoru
Kör Nokta
Bedeli arttı 200 >>> 250
Çatkapı
Bekleme süresi arttı 35 >>> 40

Silah Güncellemeleri
Tüm Silahlar
  • Mermilerin sebep olduğu vurulma etkisi değişti: %75 yavaşlık >>> %72,5 yavaşlık
  • “Vurulma etkisi”, mermi isabet ettiğinde hissettiğiniz yavaşlama etkisidir.
  • Silahların ölü alanları değişti: %30 >>> %27,5
  • “Ölü alan”, VALORANT’ta oyuncunun isabetliliğini kaybettiği hareket hızını ifade eder.

Tüm Tüfekler
Yürüme isabetsizliği değişti: 1,3 >>> 2,0
Koşma için bu değer hâlâ 5.

Tüm Ağır Silahlar
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,5 >>> 2,4
Koşma için bu değer hâlâ 6.

Tüm Hafif Makineliler
Koşma isabetsizliği değişti: 2,0 >>> 2,5
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,3 >>> 1,0

Classic
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,84
Koşma isabetsizliği değişti: 1,5 >>> 2,1

Frenzy
Bedeli azaldı: 500 >>> 450
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,8
Koşma isabetsizliği değişti: 1,0 >>> 2,0

Ghost
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 0,92
Koşma isabetsizliği değişti: 1,85 >>> 2,3

Sherrif
Yürüme isabetsizliği değişti: 0,25 >>> 1,2
Koşma isabetsizliği değişti: 2,0 >>> 3,0

Judge
Bedeli arttı: 1600 >>> 1850
10 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 13 >>> saçma başına 10
15 metredeki hasar azalması değişti: saçma başına 10 >>> saçma başına 7

Bulldog
Yakınlaştırarak nişan alınmadığı durumdaki (tam otomatik mod) atış hızı arttı: saniye başına 9,15 mermi >>> saniye başına 9,5 mermi
Bedeli azaldı: 2100 >>> 2050

Shorty
Bedeli azaldı: 200 >>> 150

Stinger
Bedeli azaldı: 1100 >>> 950

Bucky
Bedeli azaldı 900 >>> 850

Marshal
Bedeli azaldı 1000 >>> 950

Ares
Bedeli azaldı 1600 >>> 1550

Operator
Bedeli azaldı 5000 >>> 4700

Rekabet Güncellemeleri
Riot Games yapılan rekabet güncellemelerini oyuncu deneyimi hedefleri ve oyuncuların beklemesi gerekenler şeklinde ikiye ayırmış durumda.

Oyuncu deneyimi hedefleri:
  • Tüm beceri düzeylerinde karşılaşma kazanmanın en önemli şey olmasını istiyoruz.
  • Bireysel performans değerlendirmesini geliştirmek istiyoruz çünkü bunun daha adil ve dengeli karşılaşmalar bulmamıza yardımcı olacağını düşünüyoruz.
  • Beceri kademelerinin mevcut beceri düzeyinizi doğru şekilde yansıttığını görmenizi istiyoruz.
  • Farklı hesaplarda oynama motivasyonunuzun daha az ve doğru beceri kademesine ulaşma hızınızın daha yüksek olmasını istiyoruz.
  • Oyuncuların bekleyecekleri:
  • Eski hesaplarda “çakılıp kalma” hissini yaşama olasılığı azalacak. Becerileriniz geliştiği takdirde, hesabınızın ne kadar eski olduğu fark etmeksizin beceri kademeniz bu gelişmeyi doğru şekilde yansıtacak.
  • Eşleştirme sisteminin isabetliliği, tüm beceri kademelerinde iyileşecek. Bu sayede, bir kademede bir aşağı bir yukarı mekik dokumak yerine beceri kademelerini daha akıcı bir şekilde tırmanabileceksiniz.
  • Karşılaşmaları kazanmak hâlâ en önemli faktör olsa da, Ölümsüzlük ve üstü kademelerde eşleştirmeyi geliştirmek adına bireysel performans da hesaba katılacak.
  • Bu da yüksek kademelerde daha iyi karşılaşmalar ortaya koyacak.
  • Skorların birbirine yakın olduğu karşılaşmalarda kademe puanı kazanma/kaybetme oranı daha az olacak.
  • Kademe puanı eğrilerimizi düzenlediğimiz için kademeleri tırmanmak (veya düşmek) çok daha tutarlı olacak.
  • Kademe dağılımı düzenlendi.
  • Yerleştirmeler Elmas 1’e kadar çıkarıldı.
  • Bu, üst düzey oyuncuların oyundaki kasma miktarını azaltacak.
Performans Güncellemeleri
  • Çoklu iş parçacığı sağlama (multithreading) düzenlemeleri sayesinde yüzeylerden geçme hesaplamaları geliştirildi.
  • Dağıtılmış görevler için farklı çekirdeklerin iş parçacığı kullanımı performansı iyileştirildi.
  • Kamera hesaplamaları iyileştirildi.
  • Tüm haritalardaki ortam sesleri iyileştirildi.
  • Tüm yetenek animasyonlarında genel iyileştirmeler yapıldı.
Sosyal Güncellemeler
  • Sosyal panelin üstüne imleçle gelindiğinde büyüyen bilgilendirme kartları eklendi.
  • Artık özel karşılaşmalarda Riot Hesap Adı’yla grubunuza oyuncu davet edebileceksiniz.
Oynanış Teknolojisi
Ölüm Bildirimleri
  • Skorlarınız ölüm bildirimleri ekranında farklı bir çerçeveyle görünerek daha ön planda olacak.
  • Skor asistleri de ölüm bildirimlerinin sol tarafında görünecek.
  • Ölüm bildirimlerinde kendi yaptığınız asistleri de farklı bir çerçeveyle göreceksiniz.
  • İki takımdaki oyuncular ikinci hayatlarını kullanırken veya dirildikten sonra öldürüldüklerinde, ölüm bildirimlerinde ilgili ulti yetenekleri de görünecek.
  • Skorların yan yana aynı takım rengini göstermesi ihtimaline karşın ölüm bildirimlerine farklı renkler eklendi.
  • Turnuva Modundaki Özel Oyunlar İçin “Turu Geri Sar” Özelliği
  • Bu özellik oyunu önceki bir turun başına geri döndürerek turu o andan itibaren tekrar oynamanızı sağlar.
  • Özeliği açmak için özel oyun kurduğunuz sırada “Ayarlar” sekmesine gidip turnuva modu ayarını “Açık” yapmalısınız.
  • Moderatörler turu geri alma özelliğini kullanabilir.
  • Özel oyun ayarlarında “Hileler” açıksa, tüm oyuncular turu geri sarma özelliğini kullanabilir.
  • Dış nişangâh çizgilerini açma ve kapatma ayarı eklendi!
  • Yetenek aracılığıyla alınan asistler için asist zamanlamaları ve eşikleri düzenlenerek farklı ajan yetenekleri arasında tutarlılık sağlandı.
İlerleme Güncellemeleri
  • Doğum günün kutlu olsun VALORANT! Bunu kutlamak için 1. Yıl Etkinlik Bileti’i getirildi. Bu bilet, normal bir Savaş Bileti’ne benzese de tamamen ücretsiz ve harika içerikler barındırıyor.
  • 3.0 Yaması’yla birlikte oyuna eklenecek ve 3.01 Yaması gelene kadar oyunda kalacak. O yüzden, parti bitmeden hediyelerinizi kapmayı ihmal etmeyin.
  • Arkadaşsız parti olur mu hiç? Tam da bu sebepten grup takviyesi ekledik. Hazır bir grupla oynadığınızda ekstra XP kazanacaksınız.
  • İki kişilik hazır grupta +%8, üç kişilikte +%12, dört kişilikte +%16 ve beş kişilik tam bir hazır grupta +%20 ilave XP alacaksınız.
  • Bu özellik 3.0 boyunca oyunda kalacak.
  • Ayrıca hesap seviyesini kalıcı olarak oyuna ekliyoruz. Bu, tüm VALORANT modlarında oynamaya ayırdığınız zamanı takdir etmenin ve bunun için sizi ödüllendirmenin yeni bir yolu.
  • Hesabınızdaki oyuncu kartında, oynama miktarınıza göre sayısal bir seviye görünecek.
  • Buna ek olarak, 3.0 Yaması’ndan önce oynadığınız oyunlar için de geriye dönük olarak belli bir miktar seviye kazanacaksınız.
Hatalar

Ajanlar
  • Dirildiği sırada Sage’in Bariyer Küresi tarafından engellenen oyuncular artık harita öğelerinin içine geçmemek adına duvarı kıracak.
  • Skye’ın İzsürenler’inin düşmana görünmediği halde mini haritada görünür olmasına sebep olan sorun çözüldü.
  • Viper’ın İni oyunda olduğu halde Viper’ın ultisinin takım arayüzünde etkin görünmemesine sebep olan sorun çözüldü.
  • Cypher’ın Gizli Kamera yeteneğinin Icebox Orta’da haritanın içine doğru yerleştirilmesine izin veren hata giderildi.
  • Aynı satın alma evresi sırasında, satın alma menüsü açılıp kapatıldığında Reyna’nın Azlet yeteneğini tekrar satın almasını engelleyen hata giderildi.
  • Sova’nın Avcı’nın Hiddeti yeteneğiyle oku atmaya hazırlanırken bu eylemi iptal etmenin, elinize bir silah, yetenek veya Spike alırken yeteneği bırakma animasyonunu oynatmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Satın alma evresinde Cypher’ın Bubi Tuzağı/Siber Kafes yeteneği ya da Killjoy’un Nanosürü’sü alındığında ikinci yükün satın alınmasına engel olan hata giderildi.
Rekabet Modu
  • Yakın zamanda dereceli oyunların karşılaşma geçmişinde kademe puanı güncellemelerinin geç yüklenmesine sebep olan hata giderildi.
  • Ölümsüzlük’ten düşen oyunculara kariyer ekranında görünen görsel hata giderildi.
  • Arkadaşınızın kariyer sayfasının sonsuza dek yükleniyormuş gibi görünmesine sebep olan hata giderildi.
Sosyal
Arkadaşlarınızla etkileşim kurduğunuzda sosyal paneldeki arkadaş isimlerinin birbirine girmesine sebep olan hata giderildi.

İçerik Destek
Koleksiyonda kaplamalara bakarken oyunun kasmasına sebep olan sorun çözüldü.

Oynanış Teknolojisi
  • Nişangâh noktasını açma kapatma özelliğinin çalışmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Düşman zayıflatan bir etkinin altındayken alan etkili yeteneklerin uygun karakterleri ödüllendirmesine engel olan hata giderildi.
  • Spike simgesinin görsel animasyonuyla bipleme sesinin senkronize olmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Takım arkadaşının imha etme ilerlemesini gösteren çubuğun bazen görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Gözlemcilerin ölüm bildirimi ekranında takımlara özel renklerin görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Bir önceki yamada düzelttiğimiz “kıvrılan kollar” düzeltmesini geri aldık çünkü animasyonların ciddi anlamda birbirine girmesine sebep oluyordu.